30 Juni 2013

Teplok

#Banyumasan

Malem mingguan pengine represing. Tapi berhubung tanggal tua ora duwe modal go meng kota, sidane merad menggone kanca sing umaeh nang pinggir alas.

Ngerti dewek Indonesia Raya kaya ngapa. Mangan turu nang duwur batubara tapi listrik be ora ana. Isi bumine entek dikeruk, kasile diboyong go PLTU nang Jawa. Pulo Jawa padang jembrang, sing duwe batubara kudu nrimakna urip petengan modal teplok.


Weruh teplok gemantung, nyong dadi kelingan jaman cilik. Nggal sore kebagian tugas ngiseni lenga karo ngelapi torong teplok. 

Mbuh merga teplok larang apa angel goletane. Seumah teplok mung loro dipasang nang ruang tengah kambi ruang tamu. Liane cukup nganggo senthir. 

Mulane ngenes nek kelingan jaman semana. Sinau kudu nyureng-nyureng matane. Digawe padhang, kebule dadi ora patut. Isuk-isuk kudu sregep ngupil nek ora pengin cungure ganti wujud dadi pawon.





Intine
Puluhan tahun ora tau weruh teplok, bisa nemu maning rasane ngati malah dadi ora genah. Antara seneng bisa ngeling-eling jaman ora enak. Sekaligus nlangsa, jaman jerene wis modern koh esih ana dulur sing teplokan...



37 comments:

  1. nang nggonku teplok wis punah kang ,wis ora ana sing dodol lenga tanah sih ..

    BalasHapus
    Balasan
    1. makane nlangsa deneng nang kalimantan esih akeh
      padahal lenga ya larang

      Hapus
    2. nganggo woh jarak dibakar wae...lumayan padang kok...

      Hapus
    3. biasane tah bakaran ban bekas nitor nang bengkel,sekalian nggo nggurah lemud ...

      Hapus
    4. jarak ora ana nangkene
      nek ban bekas akeh hehe

      Hapus
  2. nggonku gemiyen nganggo petromak...nek wis mbleret di duna dipompa maning..

    BalasHapus
    Balasan
    1. biyen petromax siki pertamax ya

      Hapus
  3. saiki nek ning jawa nggolek teplok angel. lengone yo wis larang banget.

    BalasHapus
    Balasan
    1. nang kalimantan lenga 10ewu seliter...

      Hapus
    2. sama di Riau juga 10 ribu, malah kadang 12 ribu---biasa kalau ada hajatan tetangga, suka masak pake kompor minyak, biar masak-nya bisa sambil jagongan...

      Hapus
    3. golet suluh bae sih bu...

      Hapus
  4. Teploke mung loro, mergakne yen di pasangi telu njeglek breaker-e...

    BalasHapus
  5. nek kemutan biyen sedih ya lik
    tapi nek di rasake yo enak wae

    iso nggo cerita anak putu :)

    BalasHapus
    Balasan
    1. saya yang masih muda (ciee...ngaku muda) juga ngalami pake diyan teplok waktu tahun 84-89...hidung jadi item-item

      Hapus
    2. hahaha generasi tua esih pada gengsi pengin nom terus...

      Hapus
  6. Oh, jebule wong jawa kabeh nang kene ya ?

    BalasHapus
  7. Kepulauan Riau dg SDA berupa gas yg luar biasa banyaknya, terutama di blok Natuna, namun terpaksa masih byar-pyet, Batam setiap hari mati lampu, demi Singapura yang dijamin pasokan listriknya cukup, jangan sampai Singapura mati listrik.

    Piye ki jal, isih dijajah secara ekonomi karo bolo dhewe sing ngembat duit hasil pengolahan SDA.

    BalasHapus
    Balasan
    1. betul banget Mas...di luar komplek kami, PLN sering mati listrik...bersyukur yang tinggal di dalam komplek, listrik langsung dari pabrik dan jarang mati. Gas 12 kg harga normal kan 74 ribu, tapi di tempat tinggal kami 110 ribu...padahal Riau ini kaya gas tho...anehnya negeriku...

      Hapus
    2. lah mbuh lah nek ngomongna negara kiye hawane koh kayanu rajaban baen...

      Hapus
  8. kayane saiki ngkene lenga tanah jarang ume.. -__- paling nganggo lilin toli sak iki wes ana lampu cargeran.

    BalasHapus
    Balasan
    1. jaman wis kepenak kon
      mulane sing sukur ora rekasa kaya nang alas...

      Hapus
  9. dirumah ortuku masih ada lampu teplok mas, jaga2 buat mati listrik

    BalasHapus
    Balasan
    1. apa tesih ana lenga tanah..?

      Hapus
  10. Trus...Android kalau batreinya habis mau di charge pake apa coba?
    Ckakakakakakak....

    BalasHapus
  11. torong teplok, nang ndesaku jenenge SEMPRONG Pak Raw...

    BalasHapus
    Balasan
    1. torong semprong pada baen lah...

      Hapus
  12. itu kalau di tempat saya namanya damar,, tapi sekarang udah gak pernah di pake lagi :D

    BalasHapus
    Balasan
    1. damar dian senthir ya pada baen kuwe...

      Hapus
  13. ngekek dewek moco tulisan ini,,dadi kemutan inyong dewek jaman cilik mbiyen

    BalasHapus
    Balasan
    1. itu deneng pada ngalami jaman rekasa kabeh..?

      Hapus
  14. Pancen nek kelingan teplok rasa ne ngenes. aja ngasi lah umah ku ngemben nganggo teplok, cukup umaeh rama ku bae sing ngalami lampu teplok.

    BalasHapus
    Balasan
    1. aja teplokan
      nganggo senthir baen ya..?

      Hapus
  15. endang palupi8 Juli 2013 14.21

    iya ya kang dadi eling jaman gebiyen, tapi sekiye rega teplok kang di deleh ana tengah ruangan kae dadi mandan larang kalebu barang antik, aku golet marang pasar klitikan bae regane selangit, tuku sik model sekiye katone ora apik kaya kue.....hhhheee

    BalasHapus
    Balasan
    1. siki malah aneh
      wujude teplok tapi isine lampu listrik...

      Hapus

Sebelum membaca jurnal ini mohon untuk membaca Disclaimer dari Blog Rawins. Memberikan komentar dianggap telah menyetujui Disclaimer tersebut. Terima kasih

© 2011 Rawin, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena